Bertrand Guyon (French, born 1965) for House of Schiaparelli (French, founded 1927). Ensemble, fall/winter 2018–19 haute couture. Courtesy of Schiaparelli. Photo © Johnny Dufort, 2019 The Costume Institute, The Met Jeremy Scott (American, born 1975) for House of Moschino (Italian, founded 1983). Ensemble, spring/summer 2018. Courtesy of Moschino. Photo © Johnny Dufort, 2019 The Costume Institute, The Met こちらのヴィンテージドレスは、2019年のグラミー賞でカルディBが着用していたミュグレーのオートクチュールのもの。 こちらはカンヌで物議をかもしたビヨークの白鳥ドレス。Marjan Pejoski (British, born Macedonia, 1968). Dress, fall/winter 2000–2001. Courtesy of Marjan Pejoski. Photo © Johnny Dufort, 2019 The Costume Institute, The Met 「二度目の子ども時代」というカテゴリに分類された服は、コム・デ・ギャルソンの髙橋真琴オマージュの服が展示されています。 マクドナルドをパロディにしたジェレミー・スコットによるモスキーノのモード。 セックスをテーマにした挑発的なモードも目につきます。Walter Van Beirendonck (Belgian, born 1957). Ensemble, spring/summer 2009. Courtesy of Walter Van Beirendonck. Right: Vivienne Westwood (British, born 1941). Ensemble, fall/winter 1989–90. Courtesy of Vivienne Westwood Archive. Photo © Johnny Dufort, 2019 The Costume Institute, The Met アレッサンドロ・ミケーレによるグッチのアンサンブル。トロンプルイユの手法があしらわれています。Alessandro Michele (Italian, born 1972) for Gucci (Italian, founded 1921). Ensemble, fall/winter 2016–17. Courtesy of Gucci Historical Archive. Photo © Johnny Dufort, 2018 The Costume Institute, The Met ロココ調をパスティーシュしたモード。歴史を踏襲したファッションは少なくありません。 たんに変な恰好をするのがキャンプかといえば、そういうわけではなく、やはりそこには「社会やタブーに挑戦する」姿勢があるかと思います。 記事を読む